برای خرید هدفون و یا ایرفون به چه نکاتی باید توجه کرد؟


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 47
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 1
:: بازدید ماه : 8
:: بازدید سال : 98
:: بازدید کلی : 571

RSS

Powered By
loxblog.Com

برای خرید هدفون و یا ایرفون به چه نکاتی باید توجه کرد؟
دو شنبه 14 ارديبهشت 1399 ساعت 23:58 | بازدید : 27 | نوشته ‌شده به دست بهزاد اکبرپور | ( نظرات )

برای خرید هدفون و یا ایرفون به چه نکاتی باید توجه کرد؟

با توجه به پیشرفت‌های مداوم تکنولوژی و اضافه شدن امکانات متفاوت به کالاهای دیجیتال، ممکن است در هنگام خرید سردرگمی زیادی برای خریداران این کالاها ایجاد شود. یکی از این کالا‌ها هدفون است که انواع مختلفی دارد. برندهای زیادی تولیدکننده این هدفون‌ها  هستند که هر کدام انواع مختلفی با ویژگی‌های متفاوت تولید می‌کنند. اگر با ویژگی‌ها و مشخصات این هدفون‌ها آشنا باشید می‌توانید متناسب با نیاز خود گزینه‌های پیش روی خود برای خرید را کمتر کنید. گروه رسانه پاساژ علاالدین تصمیم دارد، در این پست شما را با مهمترین ویژگی‌های این هدفون‌ها آشنا کند.

هدفون-گوشی-ایرفون-راهنمای خرید-علاالدین-پاساژ علاالدین

هدفون بخریم یا ایرفون؟

در  ادامه تفاوت ظاهری هدفون و ایرفون مشخص شده است. هر کدام از این‌ محصولات مشخصات و ویژگی‌های خاص خود را دارند که می‌تواند مزیت رقابتی آن‌ها محسوب شود.

ایرفون‌

ایرفون‌ها در دو مدل معمولی و In Air یا داخل گوش وجود دارند. مهمترین ویژگی ایرفون‌ کوچک بودن آن‌ است. ایرفون‌های In Ear نزدیک پرده گوش قرار می‌گیرند و به همین دلیل مانع از ورود صدای محیط به گوش می‌شوند. کوچک بودن آن‌ها باعث می‌شود حمل و نقل آسانی داشته باشند و به راحتی در جیب و یا یک کیف کوچک قابل حمل هستند.

البته همین کوچک بودن سبب شده است که کیفیت کمتری نسبت به هدفون‌های بزرگتر داشته باشند. معمولا کسانی که دوست دارند هنگام ورزش کردن از موسیقی لذت ببرند، از ایرفون‌ها استفاده می‌کنند. برخی افراد با این مسئله که ایرفون‌ها خیلی به پرده گوش نزدیک هستند مشکل دارند و احساس راحتی نمی‌کنند. این افراد می‌توانند از ایرفون‌های معمولی که کاملا داخل گوش قرار نمی‌گیرند، استفاده کنند.

هدفون-گوشی-ایرفون-راهنمای خرید-علاالدین-پاساژ علاالدین

هدفون

هدفون‌ها در دو مدل روی گوش ( On Ear ) و دور گوش ( Over Ear ) تولید می‌شوند. هدفون‌های On Ear روی لاله گوش قرار می‌گیرند. اما نقطه ضعف این مدل هدفون‌ها این است که به خوبی دور گوش را نمی‌گیرد و عایق بندی صدا به خوبی انجام ‌نمی‌شود و در درجه‌های بالای صدا، صدا به بیرون منتقل می‌شود. اما بر خلاف این مدل هدفون‌ها، مدل Over Ear به خوبی دور لاله گوش را می‌گیرد و صدایی به بیرون منتقل نمی‌شود. مدل On Ear این هدفون‌ها به دلیل کوچک‌تر بودن قابلیت حمل آسان‌تری نسبت به Over Ear دارند.

هدفون-گوشی-ایرفون-راهنمای خرید-علاالدین-پاساژ علاالدین

بی سیم یا معمولی

با توجه به حذف جک هدفون ۳٫۵ میلی متری در گوشی‌هایی که جدیدا عرضه می‌شوند استفاده از هدفون‌های بی سیم به مراتب بیشتر شده است. اگر شما از کاربرانی هستید که از گره خودن مداوم سیم هدفون و یا ایرفون خود گله مند هستید، خرید هدفون بی سیم می‌تواند راه حل مناسبی باشد. البته برخی افراد معتقد هستند که هدفون‌های بی سیم نمی‌توانند کیفیتی به اندازه هدفون‌هایی که صدا را از طریق سیم منتقل کنند داشته باشند. اما با توجه به پیشرفت‌هایی که در این زمینه ایجاد شده است این مسئله به هیچ وجه نگران‌کننده نیست و نسخه‌های بدون سیم هدفون کیفیت صدای فوق العاده‌ای را برای کاربران به همراه دارند.

یکی از معضلاتی که ممکن است برای کاربران هدفون‌های بی سیم ایجاد شود خالی شدن باتری این دستگاه‌ها است که از این نظر یک نقطه ضعف محسوب می‌شود. هم چنین مسلما قیمت بیشتر هدفون‌های بی سیم می‌تواند نکته‌ای باشد که افراد هدفون‌های سیم دار را ترجیح دهند.

هدفون-گوشی-ایرفون-راهنمای خرید-علاالدین-پاساژ علاالدین

عایق بودن نسبت به صدای محیط

اگر استفاده از هدفون‌های بدون قابلیت عایق بندی صدای محیط را تجربه کرده باشید، حتما از گوش دادن به موسیقی در محیطهای شلوغ و پر سر و صدا گله مند هستید. راه حل این مشکل استفاده از هدفون‌هایی است که به خوبی توانایی عایق بندی صدا را دارند. ایرفون‌های داخل گوش و هدفون‌هایی که دور گوش قرار می‌گیرند به خوبی این کار را انجام می‌دهند.

هم چنین با استفاده از این هدفون‌ها می‌توانید با خیال راحت به موسیقی با صدای بلند گوش کنید و نگران خارج شدن صدا از هدفون خود به محیط بیرون نباشید. برای عایق بودن صدا هنگام خرید ایرفون توجه کنید که از نوع داخل گوش باشد. برای خرید هدفون نیز مدلی که دور گوش قرار می‌گیرد را انتخاب کنید. همچنین توجه کنید که هدفون شما از نوع پشت بسته باشد.

محدوده فرکانسی را بررسی کنید

اگر می‌خواهید به صورت حرفه‌ای خرید کنید و محصولی کاملا متناسب باسلیقه خود خریداری کنید بهتر است به محدوده فرکانسی هدفون مورد نظر خود دقت کنید. محدوده فرکانسی شنوایی انسان ۱۸ تا ۲۰۰۰۰ هرتز هستند. بنابراین کاملا واضح است که هر چه فرکانس پاسخ‌گویی یک هدفون با این رنج مطابقت بیشتری داشته باشد صدایی واقعی‌تر به گوش می رسد. هر چقدر حداقل میزان فرکانس قابل پخش توسط هدفون به عدد ۱۸ هرتز نزدیک‌تر باشد، هدفون بیس‌های عمیق و لذت بخش‌تری را برای شنونده تولید می‌کند. مسلما هر چه مقدار مینیموم فرکانس قابل پخش توسط هدفون از ۱۸ هرتز فاصله بگیرد(به سمت بیش از ۱۸ هرتز برود)، از عمق بیس صدا کاسته خواهد شد که این ضعف، خود را در هنگام پخش فیلم‌های سینمایی یا بازی‌های اکشن به خوبی نشان خواهد داد.

در سمت دیگر حداکثر فرکانس قابل پخش هدفون قرار دارد. هر چه این عدد به ۲۰ کیلوهرتز نزدیک‌تر (یا بیش از آن) باشد بدین معنی است که هدفون مورد نظر شما، صداهای ریز را واقع‌گرایانه تر پخش می‌کند. این صداها به شما در درک جزئیات کمک می‌کند و با این قابلیت می‌توانید جزئیات را راحت‌تر درک کنید. بنابراین دقت کافی داشته باشید که حداکثر فرکانس قابل پخش هدفون بیش از یا نهایتا برابر با ۲۰ کیلوهرتز باشد.

هدفون-گوشی-ایرفون-راهنمای خرید-علاالدین-پاساژ علاالدین

حذف نویز

مهم‌ترین مشخصه‌‌ی هدفون‌های نویز کنسلینگ (Noise-Cancelling) تجهیز به میکروفن و پردازنده‌ است. آن‌ها صدای محیط را ضبط کرده و سپس موج معکوسی ایجاد می‌کنند و آن را به هدفون‌ها دوباره باز می‌گرداند تا نویز موجود در محیط حذف شود. قیمت این هدفون ها  بیشتر از مدل های معمولی است. یکی از نکات منفی استفاده از این تکنولوژی ، امکان ایجاد سردرد و احساس درد و سنگینی در ناحیه پرده گوش برای بعضی افراد است. پس اگر قصد خرید هدفونی با این قابلیت را دارید ، سعی کنید قبل از خرید یکی از این دستگاه ها را تست کنید.

در ساخت بعضی از هدفون ها از مواد  خاصی استفاده شده یا ارگونومی آنها به شکلی طراحی شده است که سرو صدای محیط کمتر به گوش کاربر برسد. اکثر هدفون های دور گوشی یا توگوشی رده بالا به خوبی این کار را انجام می دهند. ای قابلیت را حذف نویز غیر فعال می‌گویند.  البته ممکن است هدفونی هر دونوع حذف نویز فعال و غیرفعال را داشته باشد که نشان دهنده امکانات خوب آن است. خرید هدفون هایی با این قابلیت به همه افراد توصیه می شود و هیچ ایرادی نمی توان به این نوع از هدفون ها وارد کرد.

عمر باتری

همانطور که قبلا اشاره کردیم یکی از مشکلاتی که ممکن است هنگام استفاده از هدفون‌های بی سیم با آن مواجه شوید خالی شدن باتری آن است. هنگام خرید باید به عمر باتری و ساعاتی که هدفون می‌تواند با باتری شارژ کامل کار کند دقت کنید.

هدفون-گوشی-ایرفون-راهنمای خرید-علاالدین-پاساژ علاالدین

از دیگر ویژگی‌هایی که هنگام خرید باید به آن‌ها دقت کرد سیم جداشدنی، گوشی‌های قابل تعویض، مقاومت در برابر نفوذ آب و میکروفن داخلی است.

 

 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید

 





:: برچسب‌ها: هدفون , وبلاگ هدفون , موسیقی , شهر24 , آگهی رایگان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: